العودة   منتديات الدولى > المنتديات العامة > منتدى النقاشات والحوار

منتدى النقاشات والحوار قسم يختص بمناقشة كافة القضايا العامة والهامة وابداء الرأى العام فى القضايا المثيرة للجدل


1 
طيف الحرمان


بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اليوم سوف أطرح عليكم بعض الاسئله
تدور دوما فى عالم فكرى حاولت اتوصل الى نتيجه

لهذه التساؤلات فجدت انى الخطأ هنا
أننا عندما نحلم نفوق ونقول ده حلم من الصعب تحقيقه
بالمعنى ( أنى ذاتنا نفسه ضعيف العزيمه والاراده)

لن أطيل عليكم
سوف اطرح أسئلتى


1- هو أحنا ليه بنحلم ؟

2_ أنته بتحلم با أيه ؟

3_ ليه من الصعب أنى أحلامنا تحقق وبأيدينا نحققها ؟

4_ ياترى من الذى يعوق أحلامنا دائما ؟ هل نحن ، ولا المجتمع ، ولا أهالينا ، ولا الحظ ؟


فى أنتظار أجاوبتكم
تحيتى لكم



2 
الفارس الابيض

[align=center]1- هو أحنا ليه بنحلم ؟
لانه علشان نعيش لازم نحلم

2_ أنته بتحلم با أيه ؟
بحلم بلخير للبلد والخير لكل الناس فى مصر وبحلم انى احلامى تتحقق بسرعه

3_ ليه من الصعب أنى أحلامنا تحقق وبأيدينا نحققها ؟
لان الانسان بيكون مش عايز احلامه وكسلان انه يتحرك يحققها


4_ ياترى من الذى يعوق أحلامنا دائما ؟ هل نحن ، ولا المجتمع ، ولا أهالينا ، ولا الحظ ؟


نحن لان كل انسان قادر على تحقيق اى حلم له مهما كانت الصعاب ولكن عليه ان يحارب
من اجل ذلك هذا الحلم

شكرا لكى طيف الحرمان

علي هذا النقاش الجميل والمفيد
فتقبلي مروري .
الفارس الابيض



[/align]


3 
قاطع الاه

1- هو أحنا ليه بنحلم ؟
نحن نحلم ويعتبر حلمتا من اولوياات المعيشه
تحقق او لم يتحقق المهم لدينا حلم نتأمل به
والباقي على ربنه

2_ أنته بتحلم با أيه ؟
آآآآآآآآآآآآآآآه انا بحلم فقط ؟؟



3_ ليه من الصعب أنى أحلامنا تحقق وبأيدينا نحققها ؟
الاحلام تتحقق بالصدفه فعلينا انتظار هذه الفرصه
والا فاتتنا وبعض الاحيان يتم تحقيق الاحلام بالمجهود
وهذا شيء صعب جداً واكو مثل عندنه بيقول . اتعب والعب


4_ ياترى من الذى يعوق أحلامنا دائما ؟ هل نحن ، ولا المجتمع ، ولا أهالينا ، ولا الحظ ؟
يبدو ان هذا السؤآآل لديه اجوبه متعدده
ومنها الاهل من يقفوون اماام طريق احلامنا
ومنها بتفاهاتنا نحطم احلاما
والاكثر اهميه هو الحظ وابو المثل بيقول
عيش ابخت مووت ابخت مسكين يالمالك بخت ؟؟

انا شاكرا لك عودتكِ من جديد والاهم من ذلك
عدتي بسلامه وانا آسف لمقصريتي
امامك دمت مبدعة الدولي
وملهمة القلوب
لأجمل اخت اتقدم
وبكل احترام اقول يسلمو كثير

ودمت بعطر السعادة



4 
طيف الحرمان

الف شكر يافارس
على تواجدك الرائع

وربنا يحققلك احلامك
ويبعد عنك ولاد الحرام الابيحطموا احلامك
تحيتى لك


5 
طيف الحرمان

الغالى / قاطع الاه
عارف أنته مثلى أنا
بحلم فقط لاغير
لكن عشان حلم يتحقق أستحاله
عارف ليه لاننا عايشين فى الدنيا دى
عشان نضحى من أجل الغير
وياريت فيه شخص بيقدر لا
دول تعودوا يبنوا سعادتهم على احلامنا
بكل سهوله حتى بدون كلمه أستاذن
عارف المفروض الازينه يدخلوا الجنه بدون حساب
لانى معرفناش نعيش حتى الحلم بقيت الدنيا تستكتره علينا
وعايزنه نستنى الحظ حلنى ياقاطع عقبال مايجى علينا الدور
العمر عمال بيعدى واحنا مكتفين الايادى
فى محطه الحظ وانتظار الاتوبيس لمه يوصل
متشكره ليك جدا ياغالى

نورت الموضوع
بطلتك البلسم الابيدواى الجروح
تحيتى لك



Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
جميع الحقوق محفوظة لموقع ومنتديات الدولي ElDwly.com
جميع المواد المنشورة بمنتديات الدولي تُعبر عن وجهة نظر كاتبها فقط.